COMUNICAT DE PRESĂ

05.06.2008


envoyer l'article par mail title=

Întruniţi în şedinţă publică în data de 05.06.2008, membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului au decis următoarele sancţiuni :

  • amendă în cuantum de 2500 de lei postului Prima TV pentru că, deşi postului de televiziune i-a fost adresată o somaţie publică şi intrarea de îndată în legalitate (Decizia C.N.A. nr. 233 din 08.04.2008) pentru anunţurile promoţionale la emisiunea „Momentul Adevărului” cu un conţinut legat de viaţa sexuală, difuzate înainte de ora 20.00, radiodifuzorul a continuat să transmită promo-urile, încălcând astfel prevederile art. 15 (1) din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual ;
  • amendă în cuantum de 5000 lei postului OTV, pentru emisiunea „Dan Diaconescu Direct”, din data 05.05.2008, pentru afirmaţiile lui Luis Lazarus, care a încălcat prin acuzaţiile aduse lui Cristian Cioacă dreptul la propria imagine a persoanei şi prezumţia de nevinovăţie (art. 42, alin. 1 şi 3 şi art. 34, alin. 1 din Cod) ;
  • amendă în cuantum de 5000 de lei S.C. ROBISIM S.R.L. pentru încălcarea prevederilor art. 23, alin. 3 din Cod potrivit cărora producţiile audiovizuale interzise copiilor sub 18 ani pot fi retransmise analogic numai în intervalul orar 1,00 - 5,00, codat şi în cadrul pachetelor opţionale şi ale art. 74 din Legea Audiovizualului nr. 504/2002 privind retransmisia serviciilor de programe ;
  • somaţie publică S.C. Tele M S.R.L. pentru postul Tele M Iaşi, pentru încălcarea prevederilor art. 39 şi 41 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizualului. În cadrul emisiunilor şi reportajelor despre procurorul DNA Marian Gheorghiţă, radiodifuzorul nu a solicitat domnului Gheorghiţă punctul său de vedere şi a difuzat imagini filmate cu camera ascunsă cu încălcarea prevederilor articolelor sus menţionate.

În aceeaşi şedinţă publică, membrii Consiliului au aprobat solicitarea ARMA referitoare la difuzarea în regim de campanie de interes public a spoturilor radio/tv de promovare a Cursurilor de Specializare în Planificarea de Media şi au respins solicitarea pentru licenţă audiovizuală prin satelit depusă de S.C. Telestar Diffusion S.R.L. Membrii Consiliului au decis să adreseze scrisori de atenţionare posturilor : Antena 1 (se solicită o mai mare atenţie a radiodifuzorului pentru modul de prezentare a copiilor în cadrul emisiunilor de ştiri „Observator” din data de 26.04.2008) şi Realitatea TV (pentru depăşirea duratei legale de difuzare a publicităţii în data 02.06.2008).

Serviciul Comunicare, Relaţii Publice şi Documentare