COMUNICAT DE PRESĂ

30.05.2008


envoyer l'article par mail title=

Întruniţi în şedinţă publică în data de 30.05.2008, membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului au decis următoarele sancţiuni :

  • amendă în cuantum de 10.000 de lei postului OTV care, în cadrul emisiunii informative „Dan Diaconescu Direct”, difuzate în ziua de 29 a.c., a încălcat prevederile art. 63 (1 (a), 2), 67 (1) şi 69 (1, a) din Legea nr. 67/2004 pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale. La aplicarea sancţiunii, membrii Consiliului au avut în vedere şi încălcarea prevederilor art. 45 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual care interzic difuzarea, fără acordul persoanei în cauză, a „datelor cu caracter personal privind starea de sănătate, problemele de diagnostic, prognostic, tratament, circumstanţe în legătură cu boala şi cu alte diverse fapte..” ;
  • somaţie publică S.C. INFOMEDIA S.R.L. deoarece a difuzat programe fără să aibă decizie de autorizare, încălcând astfel prevederile art. 58 din Legea Audiovizualului nr. 504/2002 ;
  • somaţie publică S.C. TV ANTENA 1 S.A. pentru postul Antena 1 Alexandria, deoarece, în data de 07.05.2008, după genericul de sfârşit al emisiunii informative „Observator” difuzate de postul de televiziune Antena 1 Bucureşti, pe ecran s-au derulat imagini cu candidatul la Primăria Alexandria din partea PC – Teodor Niţulescu. Au fost, astfel, încălcate prevederile art. 66 (1) din Legea nr. 67/2004 pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale potrivit cărora în perioada campaniei electorale, candidaţii şi reprezentanţii partidelor politice aflate în competiţie au acces la posturile publice şi private de radiodifuziune şi de televiziune numai la emisiunile şi dezbaterile electorale.

În aceeaşi şedinţă publică, Consiliul Naţional al Audiovizualului a admis contestaţiile depuse de următoarele societăţi : S.C. Media Sound S.R.L. (pentru postul West City Radio Timişoara), S.C. ONE PRODUCTION S.R.L. (pentru postul One TV Alba lulia), S.C. RADIO VIPP BÂRLAD (pentru postul Radio Vipp Bârlad) şi S.C. TV Antena 1 S.A. (pentru postul Antena 1 Alba Iulia), revocându-se deciziile de sancţionare.

Direcţia Comunicare, Afaceri Europene şi Proiecte