COMUNICAT DE PRESĂ

29.05.2008


envoyer l'article par mail title=

Întruniţi în şedinţă publică în data de 29.05.2008, membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului au decis următoarele sancţiuni :

  • amendă în cuantum de 5000 de lei postului OTV pentru prezentarea neechilibrată a unor materiale electorale. Postul a difuzat, în cadrul emisiuni « Adevăratele ştiri », rubrica Ştiri electorale, din ziua de 28.05.2008, o serie de materiale negative la adresa lui Adrian Inimăroiu, candidat la primăria sectorului 4, şi a lui Cristian Poteraş, actualul primar al sectorului 6 şi candidat la alegerile locale. În plus, postul a prezentat şi o serie de materiale în care erau subliniate doar aspectele pozitive din cadrul programelor electorale ale lui Antonel Tănase, candidat la primăria sectorului 6, şi ale lui Radu Silaghi, candidat la primăria sectorului 4. S-au încălcat, astfel, prevederile art. 67, alineatele 1 şi 2 din Legea 67 pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale, potrivit cărora : « (1) Radiodifuzorii publici şi privaţi au obligaţia de a asigura, prin măsuri tehnice şi redacţionale, reflectarea campaniei electorale în mod echitabil, echilibrat şi imparţial ; (2) Emisiunile informative se supun obligaţiei de obiectivitate, echitate şi de informare corectă a publicului » ;
  • somaţie publică S.C. MC SAT S.R.L. pentru încălcarea prevederilor art. 58 din Legea Audiovizualului nr. 504/2002 potrivit cărora difuzarea serviciului de programe poate începe după obţinerea deciziei de autorizare audiovizuală ;
  • somaţie publică S.C. Universul Dâmboviţean S.R.L. pentru postul Dâmboviţa TV care a încălcat prevederile art. 63 (2), 67 (1), 68 (1), 69 (a) şi 70 din Legea nr. 67/2004 pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale. S-au primit reclamaţii conform cărora, în emisiunile şi dezbaterile electorale difuzate de post în perioada 02.05 – 18.05.2008, radiodifuzorul nu a respectat obligaţiile prevăzute de lege referitoare la difuzarea sondajelor cu caracter electoral, imparţialitatea realizatorilor şi a moderatorilor în emisiuni.

În aceeaşi şedinţă publică, Consiliul Naţional al Audiovizualului a aprobat contestaţiile depuse de următoarele societăţi : S.C. ANTENA 1 S.A. (postul Antena 1 Iaşi), S.C. VOX T S.R.L. (postul Vox T Radio), S.C. IAŞI TV BIT S.R.L. (postul TV BIT Iaşi).

Serviciul Comunicare, Relaţii Publice şi Documentare