COMUNICAT DE PRESĂ

20.05.2008


envoyer l'article par mail title=

Întruniţi în şedinţă publică în data de 20.05.2008, membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului au decis următoarele sancţiuni :

  • amendă în cuantum de 5000 de lei postului OTV care, în emisiunea „Dan Diaconescu Direct - Electoral” din ziua de 15.05.2008, a difuzat un material electoral de 7 min. şi 11 sec. împotriva candidatului Cristian Poteraş, încălcând prevederile art. 63 (1, a) din Legea nr. 67/2004 pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale conform cărora : „(1) Campania electorală prin serviciile de programe audiovizuale, publice şi private, trebuie să servească următoarelor interese generale : a) ale electoratului, de a primi informaţii corecte, astfel încât să poată vota în cunoştinţă de cauză.”. Totodată, au fost încălcate şi prevederile art. 67 (1) referitoare la obligaţia radiodifuzorilor publici şi privaţi de a asigura, prin măsuri tehnice şi redacţionale, reflectarea campaniei electorale în mod echitabil, echilibrat şi imparţial şi pe cele ale art. 69 din aceeaşi lege cu privire la obligaţiile realizatorilor şi moderatorilor emisiunilor şi dezbaterilor electorale ;
  • amendă în cuantum de 5000 de lei postului OTV care, în emisiunea „Dan Diaconescu Direct ” din ziua de 07.05.2008, a încălcat prevederile art. 40 din Legea Audiovizualului nr. 504/2002 precum şi pe cele ale art. 42 (4) şi ale art. 46 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizualului, care interzic orice formă de discriminare în programele audiovizuale ;
  • somaţie publică S.C. RALEX COMIMPEX S.R.L. pentru postul DEVA TV care, în cadrul principalului buletin informativ local, difuzat miercuri, 14.05.2008, de la ora 18.14, a încălcat prevederile art. 68, alin. 2, lit. b) şi c) din Legea nr. 67/2004 pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale referitoare la obligaţiile candidaţilor ;
  • somaţie publică S.C. GALAXY S.R.L. pentru postul TELEVIZIUNEA GALAXY Drobeta Turnu Severin care a încălcat prevederile art. 66, alin. 2 din Legea nr. 67/2004 pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale, prin difuzarea emisiunii cu caracter cultural/informativ „Între trecut şi prezent”, emisiune moderată de domnul Liviu Dănilă, candidat pe listele Partidului Conservator – filiala Mehedinţi – pentru Consiliul Local. Potrivit prevederilor articolulului sus-menţionat : (2) În perioada campaniei electorale, candidaţii şi reprezentanţii partidelor politice aflate în competiţie nu pot fi producători, realizatori sau moderatori ai emisiunilor realizate de radiodifuzorii publici şi privaţi.
  • somaţie publică S.C. DEŞTEPTAREA S.A. pentru postul TV BACĂU care, în cadrul emisiunii electorale difuzate vineri, 09.05.2008, în intervalul orar 19.00 – 23.33, a încălcat prevederile art. 67, alin. 1 din Legea nr. 67/2004 pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale conform cărora : „Radiodifuzorii publici şi privaţi au obligaţia de a asigura, prin măsuri tehnice şi redacţionale, reflectarea campaniei electorale în mod echitabil, echilibrat şi imparţial”. Totodată, au fost încălcate şi prevederile art. 68, alin. 1 din aceeaşi lege conform cărora : „Emisiunile şi dezbaterile electorale trebuie să asigure tuturor candidaţilor condiţii egale în ceea ce priveşte libertatea de exprimare, pluralismul opiniilor şi echidistanţa.”
  • somaţie publică societăţii DIPLOMATIC T.V. Network pentru postul Diplomatic TV Mărăşeşti care, în cadrul emisiunii de dezbateri electorale „Talk-show” din zilele de 13.05.2008, 14.05.2008 şi 15.05.2008, a încălcat prevederile art. 63 şi pe cele ale art. 64 (4) din Legea nr. 67/2004 pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale ;
  • somaţie publică S.C. BURTILA & CO ELECTRON M BIT S.R.L. pentru postul ELECTRON M BIT Rădăuţi-Suceava pentru încălcarea prevederilor art. 64 (1) din Legea nr. 67/2004 pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale cu privire la tipurile de emisiuni difuzate în timpul campaniei electorale. De asemenea, au fost încălcate şi prevederile art. 42 şi ale art. 85 (1) din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual precum şi prevederile DECIZIEI C.N.A. nr. 412 din 10 mai 2007 privind obligaţiile ce revin radiodifuzorilor la înregistrarea programelor de radio şi de televiziune ;
  • somaţie publică S.C. MEGA PRESS FM S.R.L. pentru postul AXA TV TRANSILVANIA Baia Mare care, în cadrul emisiunilor electorale difuzate în intervalul 12-18 mai 2008, a încălcat prevederile art. 64 (4) din Legea nr. 67/2004 pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale, referitoare la spoturile electorale ;
  • somaţie publică S.C. CTV MEDIA GROUP S.R.L. pentru postul CTV Constanţa care a încălcat prevederile Legii nr. 67/2004 pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale în următoarele situaţii : a difuzat clipul electoral al candidatului Victor Manea în afara emisiunilor electorale în ziua de sâmbătă, 03.05.2008 ; a transmis un reportaj în cadrul emisiunii informative „Ştirile CTV” difuzate în data de 14.05.2008 îndreptat împotriva primarului Radu Mazăre fără punctul de vedere al acestuia, încălcând astfel prevederile art. 42 (1, 2) din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual ; totodată, postul a încălcat şi prevederile art. 64 din Legii nr. 67/2004 difuzând în ziua de 16.05.2008 o emisiune neelectorală care l-a avut ca invitat pe candidatul PNL.

În aceeaşi şedinţă, membrii C.N.A. au analizat modul în care posturile de televiziune şi de radio, din Bucureşti şi din teritoriu, au respectat, în primele două săptămâni de campanie electorală, prevederile Legii nr. 67/2004 referitoare la obligaţia reflectării campaniei electorale în mod echitabil, echilibrat şi imparţial. Au primit somaţii următoarele posturi : Antena 2, Antena 3 şi B 1 TV la care s-a remarcat absenţa PRM din emisiunile de dezbateri, OTV, Naţional TV şi Cosmos TV la care apar dezechilibre în timpul alocat candidaţilor în cadrul emisiunilor de ştiri şi de dezbateri.

Posturile din teritoriu care au primit somaţii pentru încălcarea art. 63 (2), 67 (1) şi 68 (1) din Legea nr. 67/2004 sunt următoarele : Radio VIPP Bârlad, NCN Cluj, ONE TV Cluj, Realitatea Cluj, 1 TV Bacău, Radical FM Bacău, Radio Alfa Bacău, TV Bacău, RTT Braşov, Muscel TV, Antena 1 Galaţi, Antena 1 Alba Iulia, Ardeleanul Alba Iulia, One TVAlba Iulia, Focus TV Bistriţa, Antena 1 Deva, Big FM Deva, UNU TV Deva, Analog TV Timişoara, Tele Europa Nova Timiş, West City Timişoara, Radio Eveniment Sibiu, Cargo Speed - Radio Sibiu, TV Eveniment Sibiu, Antena 1 Iaşi, VOX TV Iaşi, TV Bit Iaşi, TV Neptun, Radio Delta Tulcea, Cony Sat Tulcea, TV Accent Tulcea, Tele + Baia Mare, Clas Media Oradea

Direcţia Comunicare, Afaceri Europene şi Proiecte





Répondre à cet article