Comunicat de presă. Ședința din data de 08.12.2015

08.12.2015


Trimiteteţi articolul prin email title=

Amenzi: 200.000 lei - Kanal D, 100.000 lei – Antena 1 şi 2.500 lei - Kanal D
Decizii privind intrarea în legalitate în privinţa spoturilor: Maybelline şi Penny Market

Întrunit în şedinţă publică, Consiliul Naţional al Audiovizualului a analizat un amplu raport de monitorizare privind duratele orare ale inserţiilor de publicitate la 10 posturi centrale de televiziune, perioada monitorizată fiind 01 – 31.10.2015, intervalul 18:00 – 23:00. Constatând încălcarea dispoziţiilor privind regimul difuzării publicităţii, respectiv a prevederilor art. 35 alin. (1) din Legea audiovizualului nr. 504/2002 (Proporţia de spoturi publicitare televizate şi spoturi de teleshopping dintr-un interval de o oră nu poate depăşi 20%, respectiv 12 minute), CNA a decis să aplice o amendă în cuantum de 200.000 de lei postului Kanal D şi o amendă în cuantum de 100.000 de lei postului Antena 1.

Consiliul a decis să emită decizii privind intrarea în legalitate în privinţa unor spoturi de promovare aferente campaniilor Maybelline (Volum Expres Colosal şi Penny Market/Bunătăţi de toamnă (varianta care conţinea versul „La Fontaine, fabula lui, să se ducă dracului!”) pentru nerespectarea art. 93 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, potrivit căruia „Comunicările comerciale audiovizuale trebuie să respecte, indiferent de formă şi de durată, principiile de protecţie a minorului, de informare corectă a publicului, de respectare a demnităţii umane, de asigurare a unei concurenţe loiale”.

De asemenea, în urma analizării raportului întocmit de Direcţia Monitorizare cu privire la modul în care a fost transmis, sonor şi vizual, textul aferent unei decizii de sancţionare a postului Kanal D, respectiv Decizia CNA nr. 570/12.11.2015, Consiliul a hotărât să aplice radiodifuzorului o amendă în cuantum de 2.500 de lei, deoarece nu au fost respectate cu stricteţe prevederile art. 93^1 alin. (1) şi (2) din Legea audiovizualului [(1) Radiodifuzorul căruia i s-a aplicat o sancţiune sau i s-a adresat o somaţie de intrare în legalitate de către Consiliu are obligaţia de a comunica publicului motivele şi obiectul sancţiunii sau ale somaţiei, în formularea transmisă de Consiliu. (2) În cazul serviciilor de programe de televiziune, textul somaţiei sau al sancţiunii se difuzează în următoarele 24 de ore de la comunicare, sonor şi vizual, de cel puţin 3 ori, în intervalul orar 18,00 - 22,00, din care o dată în principala emisiune de ştiri. ]

În aceeași ședință, constatând abateri de la prevederile legislaţiei audiovizualului, membrii Consiliului au decis să aplice câte o somație publică societăților NORD CARPAT MEDIA SRL Borşa/jud. Maramureş pentru încălcarea art. 54 alin. (2) din Legea audiovizualului şi DIGITAL TERESTRIAL TELEVISION SRL pentru nerespectarea art. 58 alin. (1) din Legea audiovizualului [Art. 54 (2) Furnizorii de servicii media audiovizuale au obligaţia să solicite Consiliului acordul pentru orice modificare intervenită în documentele şi în datele declarate, prevăzute la art. 54 alin. (1) lit. b) şi e). Art. 58 (1) Difuzarea serviciului de programe poate începe după obţinerea deciziei de autorizare audiovizuală.]

Totodată, Consiliul a aprobat solicitările de licențe audiovizuale prin rețele de comunicații electronice societăţilor:
- DIGITAL 3 SA Odorheiu Secuiesc pentru postul Digital 3 TV din Odorheiu Secuiesc şi
- ROVSERVNET SRL Rovinari pentru postul Rovservnet din Rovinari (exclusiv videotext).

Biroul Comunicare și Relații cu Publicul