Revista Presei CNA, 31 decembrie 2008

31.12.2008


Trimiteteţi articolul prin email title=

„Cool” pe micul ecran!
Ileana Lucaciu
ROMANIA LIBERA

Consiliul National al Audiovizualului (CNA) a initiat, de cativa ani, un excelent proiect de aparare a limbii romane stalcita pe micul ecran, monitorizand „gafele” lingvistice si chiar sanctionandu-le. Un sprijin substantial in punerea in practica a acestui necesar proiect, CNA a avut in Academia Romana, prin Institutul de Lingvistica „Iorgu Iordan - Al. Rosetti”. Mai nou, s-a alaturat aparatorilor limbii romane si Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului si s-a editat chiar o carte, "Esti cool si daca Cercetarile prin sondaje arata un fenomen ingrijorator ce se petrece in randul elevilor, consumatori importanti de emisiuni tv, chiar daca bulinele CNA ii trimite la joaca ori sa-si faca lectiile. Modelele lor au devenit vedetele de sezon ale diverselor televiziuni. Citeste tot articolul

„Cu programul de Revelion nici Ceauşescu nu se juca“
Andreea Pocotilă
EVENIMENTUL ZILEI

Poante bune, repetiţii epuizante şi mult fast. Aşa descriu Revelioanele de dinainte şi de după 1989 vedetele care îi ţineau pe români în faţa micilor ecrane.

„Tovarăşul director e ocupat la telefon vorbeşte singur. Aţi venit? Un scaun? De ce nu mi-aţi spus? V-aş fi dat afară. Plouă. Trebuie să vă anunţ şi poate vă primeşte ieri. Au fost de fapt audienţele. Poate vă primeşte şi azi în cap. De listă v-am pus. Tovarăşul administrator e în curtea din spate, taie un om. Lemne.“ Aceste cuvinte, rostite de actriţa Stela Popescu în rolul unei dactilografe pentru care semnele de punctuaţie erau o mare dilemă, stârneau într-o vreme hohote de râs printre telespectatori.

Scenetele se transmiteau de obicei de Revelion înainte şi după ’89, alături de cuplete muzicale, monologuri şi recitaluri. Făceau parte din tradiţia de Sărbători şi se serveau alături de sarmale, piftie şi cozonac. Cu asemenea momente, nici Ceauşescu însuşi nu se putea juca, îşi aminteşte Vasile Muraru. La o zi sau două după aceea, momentele cele mai reuşite erau parte a conversaţiei din autobuze şi tramvaie, deveneau o bucăţică din folclorul urban. Citeste tot articolul

Titus Munteanu: „Dacă aveai un moment bun, îl păstrai pentru Revelion“
Vlad Odobescu
EVENIMENTUL ZILEI

Aproape 42 de ani îl leagă fedeleş de televiziune pe realizatorul Titus Munteanu.

A lucrat la aproape toate Revelioanele TVR-ului din ultimele decenii. A trăit vremuri în care show-urile erau gândite de prin iulie, iar la începutul lui decembrie trebuiau să fie gata, vremuri fără decolteuri şi cu părul scurt. Mai târziu, a devenit directorul „Şcolii Vedetelor“, un format care i-a adus prestigiosul „Trandafir de Argint“ la Montreux. Face şi astăzi divertisment, într-o vreme în care formatele internaţionale obişnuiesc să năvălească în studiourile româneşti, să trăiască puţin şi să fie uitate. Citeste tot articolul

Producătorii de bere şi-au ras reclamele
Autor: Petre Barbu
ADEVARUL

Volumul de publicitate la bere difuzat la televiziuni a scăzut cu 20,1% în 2008 faţă de anul trecut. Golden Brau este cea promovată marcă de bere pe micul ecran, în anul 2008. Criza financiară mondială a influenţat bugetele multinaţionalelor.

Bugetele de publicitate pe televiziune pentru mărcile de bere au scăzut, în intervalul ianuarie – noiembrie 2008, cu 20,1% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Volumul se referă la punctele de audienţă TV (Gross Rating Point – GRP’30) obţinute de toate campaniile de publicitate pentru brandurile de bere.

Cei patru mari producători multinaţionali din România – Heineken, InBev, Ursus Breweries şi United Romanian Breweries – au continuat şi în acest an „bătălia comunicării” dar, spre deosebire de anii precedenţi, de pe poziţii diferite. Citeste tot articolul