Revista Presei CNA, 24 decembrie 2009

24.12.2009


Trimiteteţi articolul prin email title=

INTERVIU

INTERVIU: Răsvan Popescu: CNA a adus, în 2009, două milioane de lei la bugetul de stat, prin amenzi - I
Mediafax
Interviu realizat de Madalina Cerban

Potrivit lui Răsvan Popescu, activitatea Consiliului în 2009 a fost una „complexă”, implicând modificarea Legii audiovizualului - pentru a o pune în acord cu Directiva europeană privind serviciile media audiovizuale şi, implicit, pentru a se putea demara procesul de tranziţie la televiziunea digitală terestră -, dar şi monitorizarea a trei campanii electorale - campania pentru alegerile europarlamentare, campania pentru alegerile prezidenţiale şi campania pentru referendum.

Totodată, şeful CNA spune că, din cauza crizei economice, calitatea programelor posturilor de televiziune şi radio a scăzut, fapt care a determinat Consiliul să acorde sancţiuni mai multe radiodifuzorilor, în special pentru încălcarea legislaţiei audiovizuale privind protecţia minorilor şi privind respectarea demnităţii umane. Citeşte tot articolul.

INTERVIU: Răsvan Popescu: CNA a adus, în 2009, două milioane de lei la bugetul de stat, prin amenzi - II
Mediafax
Interviu realizat de Madalina Cerban

Prezentăm a doua parte a interviului acordat MEDIAFAX de Răsvan Popescu, preşedintele CNA:

Reporter: Ce se întâmplă în planul tranziţiei de la televiziunea analogică la televiziunea digitală terestră? Când estimaţi că se vor acorda primele licenţe pentru televiziunea digitală?

Răsvan Popescu: În primul rând, am reuşit modificarea cadrului legal, România nu avea o lege care să prevadă trecerea la digital. Acum o are. A fost adoptată şi strategia de tranziţie de la televiziunea analogică terestră la televiziunea digitală terestră. Deci aceste etape s-au parcurs. Acum, probabil că termenul prevăzut de această strategie, respectiv 31 decembrie 2009, va fi depăşit, suntem foarte aproape (de această dată, n.r.). Citeşte tot articolul.

INTERVIU: Ion Cristoiu: În ultimii 20 de ani a scăzut drastic valoarea jurnalistului ca profesionist
Mediafax, 22 decembrie,
Interviu realizat de Alexandra Buzaş

Jurnalistul Ion Cristoiu vorbeşte, într-un interviu acordat MEDIAFAX, despre presa românească actuală şi traseul ei în ultimii 20 de ani, precizând că, în mod comparativ, între 1989 şi 2009, a scăzut drastic valoarea jurnalistului ca profesionist.

Ion Cristoiu este jurnalist, scriitor şi analist politic. Cristoiu este membru al Uniunii Scriitorilor din România (USR). Printre lucrările sale se numără „Personaje de rezervă” (1985), „Povestitorii” (1988), „Un pesimist la sfârşit de mileniu” (1999), seria „Istoria ca telenovelă”, din care fac parte cărţile „Istoria ca telenovelă”, volumul I (2003), „Istoria ca telenovelă”, vol. II (2003), şi „De la o lovitură de stat la alta”(2006), dar şi volumele „Lumea văzută de un român rupt în fund”, „De la dosarele Legiunii la dosarele Securităţii” şi „Veselia generală”. Citeşte tot articolul.

ACTUALITATE

CNA a spart recordurile la amenzi în 2009
de Ioana Calen
Capital

Cele 248 de amenzi aplicate în 2009 posturilor de televiziune de către CNA au adus la bugetul de stat 2 milioane de lei. Numărul ridicat al sancţiunilor din acest an reprezintă un efect al scăderii calităţii programelor, al dezechilibrelor din campania electorală şi al piratării de programe TV, conform declaraţiilor preşedintelui CNA Răzvan Popescu, într-un interviu pentru Mediafax.

Activitatea consiliului pe 2009 a fost una „complexă, desfăşurată pe mai multe planuri”. Legea audiovizualului a fost modificată astfel încât să ne aliniem la ultima directivă de la Bruxelles în materie de servicii media audiovizuale. „Asta înseamnă o serie de înlesniri la capitolul publicitate, la forme de publicitate, fără să fie mai multă publicitate. Citeşte tot articolul.

Ţoghină rămâne în fruntea Radioului public până în martie
Realitatea.net

Mandatul Consiliului de Administraţie al Societăţii Române de Radio va fi prelungit până în martie 2010.Citeşte tot articolul.

RCS&RDS surprinde iar: cumpara 30% dintr-un operator telecom din Ungaria
Ziarul financiar
De Adrian Seceleanu

Grupul RCS&RDS, unul dintre cei mai mari furnizori de servicii telecom din Europa Centrala si de Est, si-a intarit pozitia pe piata TV din Ungaria prin preluarea unui pachet de 32% din TvNetWork, un operator de cablu cu aproximativ 30.000 de clienti.

Singura multinationala telecom controlata de un roman este numarul doi pe piata de servicii TV din Ungaria, cu 600.000 de clienti, dupa UPC, dar inaintea grupului Deutsche Telekom. TvNetWork, un operator de telefonie, internet si cablu care ofera servicii in Budapesta, a incheiat 2008 cu afaceri de 11 mil euro si pierderi de 1,3 mil. euro. Citeşte tot articolul.

Peste 1.000 de ziaristi ajunsi someri in 2009
de T.B.
Ziua

Majoritatea companiilor media din Romania au recurs fie la reducerea salariilor, fie la disponibilizari, pe fondul scaderii vanzarilor si a incasarilor din publicitate. Cel mai afectat a fost printul, zeci de publicatii fiind deja inchise. Daca la inceputul anului cei din domeniu estimau pentru 2009 o crestere de pana la 10% a pietei de publicitate din Romania, anul se incheie cu scaderi de pana la 40% ale incasarilor comparativ cu 2008, potrivit anuarului Media Fact Book, citat de financiarul.com. Citeşte tot articolul.

OPINII

Top «Tâmpenii TV». Ce emisiuni ne-au bruiat neuronii in 2009
de G.D.
Gardianul

Acum ca ne aflam la un pas de un an nou, a venit vremea sa tragem linie si sa punem la zid topul celor mai penibile emisiuni de televiziune, productii care nu-si justifica bugetul si nici un loc in grila de programe. Contra unei sume deloc de neglijat, platitorii de cablu sunt invitati sa asiste la cearta intre soacre, la paruiala dintre nurori sau la discursurile mai mult decat infantile ale unor blonde platite sa joace rolul prostului. Desigur, acest top poate parea unul subiectiv, insa judecand dupa informatia pe care ne-o ofera aceste emisiuni, dupa neuronii nostri care ne implora sa schimbam canalul si dupa senzatia acuta de pierdere de timp pe care o resimtim dupa o ora sacrificata pe altarul televizorului, intr-adevar, aceste emisiuni inghit in zadar banii mogulilor. Citeşte tot articolul.

Două teme
De Stelian Tănase
Adevărul

Demagogia, dublul discurs, minciunile sfruntate sunt monedă curentă. Ultimele zile ne oferă un halucinant spectacol confiscat de două teme: 1- împărţirea ciolanului electoral şi 2 - Revoluţia din ’89. Un amestec de derizoriu şi solemn foarte interesant.

Vedem pe ambele registre tot felul de inşi, de la impostori sadea şi închipuiţi la eroi şi antieroi. De la escroci la inşi veritabili de toate calibrele. De la pleşcarul banal la cartoforul care ciuguleşte firimituri şi cu care, dacă ai intrat în vorbă, trebuie să fii atent ce face cu mâinile - să nu te buzunărească. Alţii sunt de rang mare, de-a dreptul gangsteri politici sau de alt tip, domni hârşâiţi în rele, ca deturnări de fonduri, licitaţii trucate, delapidări şi afaceri veroase. Citeşte tot articolul.

EDITORIALUL EVZ: Ce poate face Băsescu pentru presă
de Vlad Stoicescu
Evenimetul Zilei

Vlad Stoicescu: „Preşedintele încearcă să dea impresia că e un mecena al presei libere, un om preocupat chiar şi de soarta celor care îl critică”.

„Măi, omule, pot să fac ceva?” Cuvintele se năpustesc cu lăcomie spre microfonul prins discret în sacoul preşedintelui, traversează firul lung al lavalierei şi se răspândesc cu forţă în eter.

Întunericul e proaspăt deasupra Bucureştiului, maşinile torc sfârâitor pe carosabilul sticlos de pe Calea Victoriei, iar, într-o redacţie de ziar central, jurnalismul se pregăteşte să moară. Citeşte tot articolul.

Articol cu acelaşi subiect:

Băsescu: Îmi pare rău că se închide Cotidianul. Era un ziar cu ştaif
Realitatea.net

FOCUS: 20 de ani de ziare – între idealismul dat de libertate şi afacere, în capitalism
de Alexandra Buzaş
Mediafax

În cei 20 de ani de presă scrisă românească, ziarele au ocupat un loc central. Dacă în anii ’90 au fost lansate numeroase publicaţii, provenite din setea de libertate a jurnaliştilor, în ultimii ani de capitalism, acestea au devenit afaceri ale patronilor.

Conform cercetătorilor şi teoreticienilor din domeniul mass-media, în primii doi ani de la disoluţia regimului comunist, s-a produs o „explozie mediatică”, marcată de multiplicarea rapidă a ziarelor şi revistelor, în paralel cu reconvertirea publicaţiilor deja existente. Citeşte tot articolul.

DIVERSE

SONDAJ Românii şi-au votat prezentatorii tv
Gândul

Telespectatorii români preferă să urmărească ştirile prezentate de femei. Drept urmare, pe primele locuri în clasamentul prezentatorilor de ştiri se regăsesc prezenţele feminine

Raluca Arvat şi Andreea Esca, favoritele românilor

Pentru a afla ultimele noutăţi, telespectatorii se uită la Pro TV, urmărind-o pe Andreea Esca. Tot de la acest post află şi ştirile sportive, pentru că o plac pe Raluca Arvat. Citeşte tot articolul.

Articol cu acelaşi subiect:

Stiristele sunt pe placul romanilor
Ziua

Mediafax Monitorizare vizează extinderea serviciului de monitorizare web în 2010
Mediafax

Mediafax Monitorizare, liderul pieţei locale de monitorizare de presă, vizează extinderea serviciului de monitorizare web în 2010, prin creşterea numărului de site-uri şi bloguri monitorizate şi mărirea cu cel puţin 50 de companii a portofoliului de clienţi pe acest segment.

„Monitorizarea web prezintă deja oportunităţi importante de business, iar anul viitor tendinţa va fi şi mai evidentă, datorită potenţialului acestui serviciu de a atrage noi clienţi şi, totodată, de a contribui la fidelizarea clienţilor existenţi”, spune Bogdan Ceauşescu, Unit Manager Mediafax Monitorizare. Citeşte tot articolul.