Revista Presei CNA, 22 decembrie 2008

22.12.2008


Trimiteteţi articolul prin email title=

Stop publicităţii nesănătoase!
Autor: Claudia Georgevici
ADEVARUL

Copiii sub 12 ani nu vor mai vedea la televizor reclame la produsele destinate lor care sunt considerate a fi nocive. Peste 22 de milioane de copii din Europa sunt supraponderali, publicitatea purtând o mare parte din vină pentru această situaţie.

România este prima ţară din Europa care a adoptat Codul etic pentru publicitatea adresată copiilor, referitoare la produse alimentare şi băuturi răcoritoare. La noul cod, au subscris 12 mari companii, printre care Nestle, Coca-Cola şi Mars. Citeşte tot articolul

Reclamele la alimente fast-food pentru copii sunt interzise
E.G.
GARDIANUL

Companiile Coca-Cola, Star Foods, Nestle, Burger King, Ferrero, General Milks, Mars, Kraft si Unilever nu vor mai face publicitate pentru copiii sub 12 ani la produsele alimentare nesanatoase, dupa ce au semnat “Codul etic pentru publicitate adresata copiilor”, anunta NewsIn. De asemenea, aceste companii nu vor mai face campanii de promovare a produselor de tip fast-food în scolile primare din tara. Citeşte tot articolul

Realitatea TV urcă pe locul trei
COTIDIANUL

167.000 de români din mediul urban, de peste 18 ani, au urmărit în medie pe minut Realitatea TV în perioada 1-20 decembrie, potrivit datelor furnizate de GfK România.

Postul de ştiri a ocupat locul trei în clasamentul audienţelor, lăsând în urmă Acasă TV (147.000), Kanal D (106.000), Antena 3 (101.000), Prima TV (97.000), TVR 1 (90.000), OTV (61.000) şi Naţional TV (59.000). În aceeaşi perioadă şi pe acelaşi segment de public, PRO TV a condus topul, cu 332.000 de telespectatori, urmat de Antena 1 (229.000). Citeşte tot articolul

History nu va mai difuza documentarul cu Burebista
COTIDIANUL

Deşi, iniţial, reprezentanţii postului au spus că vor transmite în continuare documentarul, în ciuda erorilor istorice, recent, aceştia s-au răzgândit.

Postul TV History a decis să nu mai difuzeze documentarul „Viaţă şi Moarte la Roma”, în care Decebal şi Burebista erau contemporani, ca urmare a unui articol publicat, joi, de NewsIn, care prezenta erorile istorice sesizate de telespectatorii postului. Citeşte tot articolul

China a blocat accesul către site-ul New York Times
Realitatea.net

China, criticată vehement pe plan internaţional pentru cenzurarea presei, a blocat săptămâna trecută accesul la site-ul cotidianului american New York Times

Când utilizatorii de internet din oraşe ca Beijing, Shanghai şi Guangzhou au încercat vineri să se conecteze la site-ul nytimes.com au primit un mesaj potrivit căruia pagina nu este disponibilă. Sâmbătă după-amiază, site-ul încă nu putea fi accesat de la Beijing decât prin Virtual Private Network (VPN). Citeşte tot articolul

Radioul copiilor pe net
A.V.
ZIUA - 20.12.2008

Radio Romania a lansat joi, postul de radio online pentru copii Kids Radio, cel de-al doilea post al SRR care emite doar pe internet, dupa Radio3net „Florian Pittis”. Kids Radio este o platforma interactiva cu muzica, jocuri, povesti si chat destinat copiilor cu varste curpinse intre 3 si 14 ani. Citeşte tot articolul

Reclamele virtuale încep să-şi caute clienţii
Autor: Iulia Bunea
ADEVARUL

În pragul crizei, noile forme de promovare TV sunt ignorate de publicitari. Reclamele virtuale nu vor aduce prea curând venituri mari televiziunilor. „Colţii crizei” îi reţin pe clienţii publicitari să încerce noi forme de promovare TV.

Prima reclamă virtuală a fost difuzată anul trecut pentru brandul Pepsi pe postul Kanal D. Televiziunea a fost amendată de CNA cu 25.000 de lei. Citeşte tot articolul

Presa dezorientată
IULIAN COMANESCU
EVENIMENTUL ZILEI - 20.12.2008

Recent anunţata coaliţie PSD-PDL şi formarea guvernului Emil Boc au aruncat presa într-un soi de perplexitate guralivă.

Această perplexitate arată cât de orientate (cu nuanţa „partizane“) politic sunt unele dintre ziarele şi televiziunile din România, din convingerile jurnaliştilor care lucrează cu ele sau, dimpotrivă, în mod interesat.

În mod difuz, se vorbeşte despre două categorii sau grupări de jurnalişti, „tonomatele“ incriminate de Traian Băsescu şi „deontologii“ cărora li s-a lipit această etichetă chiar de „tonomate“. Citeşte tot articolul

Documente ataşate