Decizia nr. 843 din 27.07.2010

27.07.2010


Trimiteteţi articolul prin email title=

privind obligaţia radiodifuzorului S.C. OCRAM TELEVIZIUNE S.R.L. de a acorda dreptul la rectificare Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie - Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism

Către,

S.C. OCRAM TELEVIZIUNE S.R.L.,
BUCUREŞTI, str. Preciziei nr. 3P, lot nr. 1, clădire C6.1,
spaţiu birouri şi hală-parter, et. 1, sector 6,

pentru postul de televiziune OTV

Întrunit în şedinţă publică în ziua de 27 iulie 2010, Consiliul Naţional al Audiovizualului a analizat raportul întocmit de Direcţia Monitorizare, în baza reclamaţiei înregistrate sub nr. 10092/27.07.2010, formulată de Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism, cu privire la emisiunea „Dan Diaconescu Direct”, difuzată în data de 26.07.2010, de la ora 20.14, de postul de televiziune OTV. Postul de televiziune OTV aparţine radiodifuzorului S.C. OCRAM TELEVIZIUNE S.R.L. (licenţa audiovizuală nr. S-TV 78.1/05.02.2004 şi decizia de autorizare nr. 620.0/01.04.2004).

Postul de televiziune a difuzat, în direct, în ziua de 26 iulie 2010, de la ora 20.14, sub titlul „PROCURORII D.I.I.C.O.T.: O SĂ-L ARESTĂM NOI PE NENOROCITUL DE DAN DIACONESCU, SĂ NU MAI AJUNGĂ PREŞEDINTE”, emisiunea „Dan Diaconescu Direct”, în cadrul căreia realizatorul acesteia, dl. Dan Diaconescu, a prezentat, conform celor susţinute în reclamaţie, informaţii inexacte cu privire la activitatea şi salarizarea personalului angajat în cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie - Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism.

Analizând raportul de monitorizare, Consiliul a apreciat că, prin titlul sub care a fost difuzată emisiunea, radiodifuzorul a acreditat ideea potrivit căreia procurorii din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie - Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism ar acţiona nu în aplicarea dispoziţiilor legale, ci în funcţie de factorii politici sau interesele personale ale magistraţilor acestei instituţii.

Membrii Consiliului au constatat că titlul afişat pe ecran pe parcursul emisiunii şi informaţiile considerate de petentă ca fiind inexacte, au fost prezentate de post fără a fi însoţite de un punct de vedere al D.I.I.C.O.T. De asemenea, mesajul exprimat de titlul afişat pe ecran şi comentariile realizatorului emisiunii au fost de natură a leza drepturile şi interesele legitime ale instituţiei publice în cauză, în condiţiile în care veridicitatea afirmaţiilor nu a fost în niciun fel probată de radiodifuzor.

Faţă de aceste aspecte, membrii Consiliului au decis, în temeiul prevederilor art. 68 şi art. 69 din Decizia nr. 187/2006 privind Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 15 şi 41 alin. (2) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare, ca radiodifuzorul S.C. OCRAM TELEVIZIUNE S.R.L. să acorde dreptul la rectificare Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie - Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism, în termenul şi condiţiile prevăzute de Decizia nr. 187/2006 privind Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, cu modificările şi completările ulterioare.