Decizia nr. 443 din 07.04.2009

07.04.2009


Trimiteteţi articolul prin email title=

privind somarea S.C. TV ANTENA 1 S.A.,
cu sediul în Bucureşti, Şos. Bucureşti-Ploieşti nr. 25-27, sector 1
CUI R 1599030

pentru postul de televiziune ANTENA 1
din localitatea Vaslui, str. Ing. Badea Romeo nr. 2, bl. Sediul Federalcoop, jud. Vaslui

Întrunit în şedinţă publică în ziua de 07 aprilie 2009, Consiliul Naţional al Audiovizualului a analizat raportul întocmit de Serviciul Inspecţie, în baza unei sesizări telefonice, cu privire la difuzarea meciului de fotbal România – Serbia din data de 28 martie 2009, de postul de televiziune ANTENA 1 din Vaslui.

Postul de televiziune ANTENA 1 din Vaslui aparţine radiodifuzorului S.C. TV ANTENA 1 S.A. (licenţa audiovizuală nr. TV 132.2/02.05.1996, decizia de autorizare nr. 276.0/28.09.1998 şi reautorizare nr. 276.1-1/104.09.2001).

În urma analizării raportului de monitorizare, membrii Consiliului au constatat că radiodifuzorul a încălcat dispoziţiile art. 155 alin. (2) din Decizia nr. 187/2006 privind Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, cu modificările şi completările ulterioare.

Potrivit dispoziţiilor invocate, publicitatea politică este interzisă, cu excepţia perioadelor de campanie electorală.

În fapt, în data de 28.03.2009, începând cu ora 21.00, postul de televiziune Antena 1 din Vaslui a difuzat, în direct, meciul de fotbal dintre echipele naţionale ale României şi Serbiei.

În timpul desfăşurării meciului de fotbal, postul Antena 1 din Vaslui a inserat, de mai multe ori, un spot publicitar, cu o durată de 4 secunde, în care a fost promovat deputatul Dan Marian.

Spotul are următorul conţinut:

“Deputatul Dan Marian susţine echipa naţională a României!”.

Analizând raportul de monitorizare, membrii Consiliului au constatat că radiodifuzorul a încălcat dispoziţiile privind regimul difuzării publicităţii politice în audiovizual.

Potrivit reglementărilor din legislaţia audiovizuală, publicitatea politică este interzisă, cu excepţia perioadelor de campanie electorală.

Având în vedere faptul că respectivul spot publicitar a promovat un om politic, în speţă pe dl. Dan Marian, deputat PNL şi Preşedinte Filială Teritorială PNL, membrii Consiliului au constatat că radiodifuzorul nu a respectat normele legale cu privire la difuzarea publicităţii politice.

Faţă de aceste aspecte, în temeiul art. 162 alin. (2) din Decizia nr. 187/2006 privind Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, cu modificările ulterioare şi ale art. 91 alin. (1) şi (2), cu respectarea prevederilor art. 15 din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare, Consiliul Naţional al Audiovizualului decide adresarea unei somaţii publice radiodifuzorului S.C. TV ANTENA 1 S.A. pentru postul de televiziune ANTENA 1 din Vaslui şi dispune intrarea de îndată în legalitate, în sensul respectării dispoziţiilor din domeniul audiovizualului referitoare la regimul difuzării publicităţii.

Potrivit Deciziei C.N.A. nr. 52/2003, postul de televiziune ANTENA 1 din Vaslui are obligaţia de a transmite în următoarele 24 de ore de la comunicare, sonor şi vizual, de cel puţin 3 ori, în cadrul serviciului de program local, următorul text:

“Consiliul Naţional al Audiovizualului a sancţionat postul ANTENA 1 din Vaslui cu somaţie publică, întrucât în timpul desfăşurării meciului de fotbal România-Serbia difuzat, în direct, în data de 28 martie 2009, au fost inserate spoturi publicitare care au promovat un om politic, fapt interzis de legislaţia audiovizuală, cu excepţia perioadelor de campanie electorală.”

Vă atragem atenţia că textul nu poate fi difuzat în calupuri de publicitate.