Decizia nr. 1147 din 23.11.2010

23.11.2010


Trimiteteţi articolul prin email title=

Întrunit în şedinţă publică în ziua de 23 noiembrie 2010, Consiliul Naţional al Audiovizualului a analizat raportul întocmit de Direcţia Monitorizare cu privire la spotul publicitar pentru Centrul medical Bio Terra Med, difuzat de postul de radio Realitatea FM.

Spotul are următorul conţinut:

“Vino acum la Centrul medical Bio Terra Med pentru evaluarea stării de sănătate şi vei beneficia de discounturi de peste 60 % la analizele medicale de laborator şi ecografiile incluse în promoţiile lunilor noiembrie şi decembrie. Pentru informaţii suplimentare sună la 0724 262 110, sau accesează www.bioterramed.ro secţiunea Promoţii. Sănătatea ta este viaţa ta!”

Analizând raportul de monitorizare, Consiliul a constatat că difuzarea spotului se face cu încălcarea prevederilor art. 158 alin. (1) din Decizia nr. 187/2006 privind Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, cu modificările şi completările ulterioare, promovându-se, în mod clar şi fără echivoc, prin nume şi date de contact un furnizor de servicii medicale.

Potrivit dispoziţiilor invocate, este interzisă orice formă de publicitate pentru furnizarea de servicii medicale publice, de stat şi private. Mai mult, prin accesarea adresei de site prezentată în spot, se confirmă faptul că această clinică prestează servicii medicale.

Site-ul conţine informaţii cu privire la serviciile medicale oferite, cum ar fi: alergologie-imunologie, cardiologie, chirurgie generala, chirurgie estetică, dermato-venerologie, diabet zaharat, nutriţie şi boli metabolice, endocrinologie, fizioterapie şi recuperare medicală, gastroenterologie, laborator de analize, medicină internă, medicina muncii, etc.

Faţă de aceste aspecte, Consiliul Naţional al Audiovizualului dispune, în temeiul şi cu respectarea prevederilor art. 15 din Legea audiovizualului nr. 504/2002, intrarea de îndată în legalitate în privinţa spotului pentru Centrul medical Bio Terra Med, în sensul respectării regulilor de difuzare a publicităţii în audiovizual.