Decizia nr. 1018 din 17.11.2008

17.11.2008


Trimiteteţi articolul prin email title=

privind somarea S.C. OCRAM TELEVIZIUNE S.R.L.
cu sediul în BUCUREŞTI, B-dul Hristo Botev nr. 23, sector 3

pentru postul de televiziune OTV
BUCUREŞTI, B-dul Magheru nr. 28-30, et. 6, sector 1

Întrunit în şedinţă publică în ziua de 17 noiembrie 2008, Consiliul Naţional al Audiovizualului a analizat raportul întocmit de Direcţia Monitorizare privind respectarea principiilor şi regulilor de desfăşurare a campaniei electorale pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului, de către postul de televiziune OTV.

Postul de televiziune OTV aparţine radiodifuzorului S.C. OCRAM TELEVIZIUNE S.R.L. (licenţa audiovizuală nr. S-TV 78.1/05.02.2004 şi decizia de autorizare nr. 620.0/01.04.2004).

În urma analizării raportului de monitorizare şi a vizionării emisiunii, membrii Consiliului au constatat că radiodifuzorul a încălcat prevederile art. 2 alin. (2) şi art. 9 alin. (1) Decizia C.N.A. nr. 792/2008 privind principii şi reguli de desfăşurare a campaniei electorale pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului, prin intermediul serviciilor de programe audiovizuale.

Potrivit dispoziţiilor art. 2, accesul candidaţilor şi reprezentanţilor competitorilor electorali la serviciile private de radio şi de televiziune poate avea loc numai în emisiunile electorale de promovare şi de dezbatere; accesul în emisiunile de promovare electorală va respecta condiţiile art. 38 alin. (3) din Legea nr. 35/2008, cu modificările şi completările ulterioare.

Conform dispoziţiilor art. 9, în perioada campaniei electorale candidaţii au acces la posturile publice şi private de radio şi televiziune, inclusiv la cele prin cablu, numai în emisiunile de promovare şi de dezbatere.

În fapt, în ziua de 15 noiembrie 2008, postul de televiziune OTV a difuzat emisiunea de dezbatere „Primar de week-end”, care nu a avut caracter electoral. Invitaţii succesivi ai emisiunii au fost primari din localităţile Năsăud, Rodna şi Maieru. Pe tot parcursul difuzării emisiunii, a fost prezent şi domnul Ioan Oltean, candidat PD-L la alegerile parlamentare din luna noiembrie 2008 în Colegiul nr. 3 din jud. Bistriţa Năsăud, care şi-a prezentat proiectele electorale pe care urmează să le realizeze după alegeri.

Având în vedere calitatea de candidat la alegerile parlamentare a domnului Ioan Oltean, membrii Consiliului au apreciat că radiodifuzorul a încălcat prevederile legale potrivit cărora în perioada campaniei electorale candidaţii au acces la posturile publice şi private de radio şi televiziune, inclusiv la cele prin cablu, numai în emisiunile de promovare şi de dezbatere electorală.

În conformitate cu dispoziţiile art. 20 din Decizia C.N.A. nr. 792/2008 privind principii şi reguli de desfăşurare a campaniei electorale pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului, prin intermediul serviciilor de programe audiovizuale şi ale art. 91 alin. (1) şi (2) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare, cu respectarea prevederilor art. 15 din aceeaşi lege, Consiliul Naţional al Audiovizualului decide adresarea unei somaţii publice radiodifuzorului S.C. OCRAM TELEVIZIUNE S.R.L. - pentru postul de televiziune OTV şi dispune intrarea de îndată în legalitate.

Potrivit Deciziei C.N.A. nr. 52/2003, radiodifuzorul are obligaţia de a transmite în următoarele 24 de ore de la comunicare, sonor şi vizual, de cel puţin 3 ori, în intervalul orar 16.30-18.00, din care o dată în principala emisiune de ştiri, următorul text:

,,Consiliul Naţional al Audiovizualului a sancţionat postul OTV cu somaţie publică, întrucât în emisiunea „Primar de week-end”, difuzată în data de 15 noiembrie 2008, care nu a avut un caracter electoral, a fost prezent un candidat la alegerile parlamentare din luna noiembrie 2008, fapt ce contravine prevederilor art. 2 şi 9 din Decizia privind principii şi reguli de desfăşurare a campaniei electorale

Potrivit dispoziţiilor invocate, în perioada campaniei electorale candidaţii au acces la posturile publice şi private de radio şi televiziune, inclusiv la cele prin cablu, numai în emisiunile de promovare şi de dezbatere.”

Vă atragem atenţia că textul nu poate fi difuzat în calupuri de publicitate.