Comunicat de presă la final de campanie pentru alegeri prezidenţiale

16.12.2009


Trimiteteţi articolul prin email title=

Consiliul Naţional al Audiovizualului mulţumeşte posturilor de radio şi de televiziune, publice şi private, care s-au implicat în reflectarea şi desfăşurarea campaniei electorale pentru alegerea Preşedintelui României, prin intermediul serviciilor de programe audiovizuale.

Această campanie a fost acoperită mediatic, la nivel central, de 19 posturi de televiziune şi 8 posturi de radio, iar la nivel local, de 170 de posturi de televiziune şi 139 de posturi de radio.

C.N.A. a soluţionat 46 de sesizări de la candidaţi şi forţe politice implicate în campanie (PDL, PSD + PC, PNL, UDMR şi candidaţi independenţi), 8 sesizări din partea organizaţiilor non-guvernamentale şi 135 de reclamaţii de la cetăţeni.

C.N.A. a fost în situaţia de a da mai multe sancţiuni ca oricând, această campanie electorală fiind una tensionată, cu multe abateri de la legislaţie din partea radiodifuzorillor. În acest context, pentru încălcarea prevederilor legale cu privire la reflectarea campaniei electorale, C.N.A. a aplicat posturilor de televiziune şi de radio (centrale şi locale) un număr total de 94 de sancţiuni, dintre care 37 amenzi în cuantum total de 325.000 de lei şi 57 de somaţii publice. Cele mai multe sancţiuni au fost date postului de televiziune Antena 3, respectiv 3 somaţii publice şi 7 amenzi în cuantum total de 90.000 de lei. Urmează posturile de televiziune Etno TV cu 4 amenzi în cuantum de 40.000 de lei şi 2 somaţii publice, Taraf TV cu 4 amenzi în cuantum de 40.000 de lei şi 1 somaţie publică, OTV cu 3 amenzi în cuantum de 25.000 de lei şi 2 somaţii publice, Realitatea TV cu 3 amenzi în cuantum de 17.500 de lei şi 2 somaţii publice, B 1 TV cu 2 amenzi în cuantum de 17.500 de lei şi 2 somaţii publice. Posturile N 24, TVR 1, Vox News, Pro Tv, Antena 1, Antena 2, TVR 2 şi Naţional TV au fost sancţionate cu somaţii publice. Televiziunile locale, precum şi un post local de radio au primit în total, 33 de somaţii publice şi 14 amenzi în cuantum total de 95.000 de lei.

Facem precizarea că toţi banii proveniţi din amenzile date de Consiliul Naţional al Audiovizualului merg la bugetul de stat.

Pentru informarea promptă a publicului, pe perioada campaniei electorale, C.N.A. a transmis 25 comunicate de presă.

Considerăm că toate aceste măsuri luate de C.N.A, au limitat, în mare măsură, derapajele de la prevederile legislaţiei audiovizuale în vigoare.

Preşedinte CNA,

Răsvan Popescu