Comunicat de presă

10.02.2011


Trimiteteţi articolul prin email title=

Întruniţi în şedinţă publică în data de 10.02.2011, membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului au hotărât aplicarea următoarelor sancţiuni:

amendă în cuantum de 10.000 de lei postului Antena 3. Conform raportului de monitorizare, în emisiunea “În gura presei”, ediţia din data de 13.01.2011, realizatorul acesteia, Mircea Badea, a făcut diverse afirmaţii jignitoare la adresa unui jurnalist, fără a ţine cont prevederile art. 42 alin. 1 din Codul audiovizualului care precizează că “Orice persoană are dreptul la propria imagine”. Consiliul a sancţionat şi postul Antena 1 cu somaţie publică pentru difuzarea, în reluare, la o oră destinată audienţei generale, a unei ediţii a emisiunii “În gura presei” (în data de 12.01.2011) ce conţinea expresii injurioase, fără să ţină cont de prevederile legislaţiei audiovizuale cu privire la protecţia minorilor (art. 39 din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare);

amendă în cuantum de 10.000 de lei postului 10 TV pentru emisiunea “Naşul” , difuzată în data de 27.01.2011, în care s-au purtat dezbateri pe teme de actualitate, titlurile afişate pe ecran fiind “Arestarea unui om politic produce isterie la televizor”, “Adevărul despre mafia din Argeş’’. Radiodifuzorul nu a respectat prevederile art. 3 alin. 2 din Legea audiovizualului cu privire la obligaţia asigurării informării obiective a publicului, prin prezentarea corectă a faptelor, evenimentelor şi favorizarea liberei formări a opiniilor. De asemenea, moderatorul emisiunii, Radu Moraru, nu a ţinut cont de dispoziţiile art. 42 alin. 1 şi 2 din Codul audiovizualului care reglementează dreptul oricărei persoane la propria imagine.

CNA a analizat o serie de reclamaţii ce priveau posturile RTT Braşov, Mix TV şi Mix 2 din Braşov şi a audiat reprezentanţii societăţilor care deţin licenţele audiovizuale pentru aceste canale în legătură cu aspectele sesizate. Pentru că, în mai multe emisiuni difuzate de canalele respective, s-a constatat încălcarea, în mod repetat, a dispoziţiilor art. 71 din Codul audiovizualului referitoare la principiile ce trebuie respectate într-o emisiune de dezbatere pentru “a) asigurarea imparţialităţii, echilibrului şi favorizarea liberei formări a opiniilor, prin prezentarea principalelor puncte de vedere aflate în opoziţie” şi a prevederilor art. 42 din Cod care reglementează dreptul oricărei persoane la propria imagine, Consiliul a hotărât sancţionarea societăţilor Radioteleviziunea Transilvania S.R.L. şi Canaris S.R.L. cu câte o amendă în cuantum de 10.000 de lei.

Consiliul a aprobat solicitarea de licenţă audiovizuală prin reţele de comunicaţii electronice pentru Apaţa TV.

Biroul Comunicare şi Relaţii cu Publicul