Comunicat de presă

27.10.2009


Trimiteteţi articolul prin email title=

Întruniţi în şedinţa publică din data de 27.10.2009, membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului au decis să sancţioneze, pentru încălcarea legislaţiei audiovizuale, următoarele posturi:

amendă în cuantum de 2.500 de lei postului B1 TV , pentru că, în emisiunea “Naşul”, ediţia din data de 14 octombrie a.c., moderatorul, Radu Moraru, a formulat acuzaţii la adresa unei persoane, fără ca acestea să fie susţinute de dovezi, încălcând prevederile art. 42 alin. (1) şi (2) din Codul audiovizualului care reglementează obligaţia radiodifuzorilor de a respecta dreptul persoanei la propria imagine, precum şi principiul “audiatur et altera pars”;

amendă în cuantum de 2.500 de lei postului de radio Pro FM. În emisiunea matinală “Alarma”, difuzată în perioada 22 – 24.09.2009, într-un interval orar destinat audienţei generale, respectiv 07.00 – 10.00, s-a folosit un limbaj vulgar, fără a ţine cont de prevederile art. 16 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual care stabileşte criteriile generale de care radiodifuzorii trebuie să ţină cont la clasificarea producţiilor audiovizuale pentru a asigura protecţia minorilor.

De asemenea, pe baza raportului Serviciului de Inspecţie pentru posturile de televiziune din teritoriu, Consiliul a sancţionat, pentru încălcarea legislaţiei audiovizuale, următoarele posturi:

Axa Transilvania din Baia Mare, amendă în cuantum de 5.000 de lei, pentru emisiunea “Presa scrisă”, difuzată în zilele de 27 – 30.09. 2009 (au fost încălcate prevederile art. 42 din Codul audiovizualului referitoare la obligaţia radiodifuzorilor de a respecta dreptul unei persoane la propria imagine, precum şi art. 39 din Legea audiovizualului cu privire la protecţia minorilor);

TVV din Vaslui, somaţie publică, pentru emisiunea “Ştirile TV Vaslui”, difuzată în data de 12.09.2009 (au fost încălcate prevederile art. 42 din Codul audiovizualului).

Serviciul Comunicare şi Relaţii cu Publicul