Comunicat de presă

20.10.2009


Trimiteteţi articolul prin email title=

Întruniţi în şedinţa publică din data de 20.10.2009, membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului au decis să sancţioneze, pentru încălcarea legislaţiei audiovizuale, următoarele posturi:

OTV – amendă în cuantum de 10.000 lei. În ediţiile emisiunii „Dan Diaconescu Direct”, difuzate în 5, 6, 8 şi 12.10.2009, s-au încălcat prevederile art. 3 alin. 2 din Legea Audiovizualului Nr. 504/ 2002 [„Toţi furnizorii de servicii media audiovizuale au obligaţia să asigure informarea obiectivă a publicului prin prezentarea corectă a faptelor şi evenimentelor şi să favorizeze libera formare a opiniilor.”], precum şi dispoziţiile art. 71 alin. 2, privind asigurarea informării corecte şi a pluralismului din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual. Consiliul a apreciat că moderatorul nu a respectat art. 42 din acelaşi Cod;

Antena 1 şi Antena 3 – fiecare post a primit câte o amendă în cuantum de 5.000 lei. În emisiunea „În gura presei”, difuzată de postul Antena 3 în data de 4 şi 8.10.2009, la orele 23:00, s-au încălcat prevederile prevederile art. 42 alin. 1 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, referitoare la respectarea dreptului la propria imagine a persoanei şi ale alin. 4 care stipulează că „(4) Realizatorii emisiunilor au obligaţia să nu permită invitaţilor să folosească un limbaj injurios sau să instige la violenţă împotriva altor persoane.” Prin reluarea emisiunii în 5 şi 9.10.2009, într-un interval orar de audienţă generală, posturile Antena 1 şi Antena 3 au încălcat prevederile art. 16 alin. 3 literele b, f, k din Codul CNA, care reglementează criteriile de clasificare a producţiilor audiovizuale şi pe cele ale art. 39. alin. 2 din Legea Audiovizualului nr. 504/ 2002, privind protecţia copiilor („Difuzarea în cadrul serviciilor de programe de televiziune şi de radiodifuziune a programelor care pot afecta dezvoltarea fizică, mentală sau morală a minorilor se poate face numai dacă, prin alegerea intervalului orar de difuzare ori datorită mijloacelor tehnice necesare recepţiei, minorii nu au acces audio sau video la programele respective.”);

• Televiziunea Târgovişte – somaţie publică. În emisiunea „Revista Presei” din data de 15.09.2009, moderatorul nu a respectat dispoziţiile art. 42 alin. 1 şi 2 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, [„Art. 42 (1) Orice persoană are dreptul la propria imagine. (2) În cazul în care în emisiunile audiovizuale se aduc acuzaţii unei persoane privind fapte sau comportamente ilegale ori imorale, acestea trebuie susţinute cu dovezi, iar persoanele acuzate au dreptul să intervină pentru a-şi exprima punctul de vedere; dacă acuzaţiile sunt aduse de radiodifuzor, acesta trebuie să respecte principiul audiatur et altera pars.”].

În cadrul aceleiaşi şedinţe, Consiliul a analizat Raportul Serviciului de Inspecţie privind unele reţele CATV din teritoriu şi a sancţionat pentru încălcarea prevederilor art. 74 alin. 3 din Legea Audiovizualului, cu modificările şi completările ulterioare, următoarele societăţi:

• DIABI CON S.R.L., TEHNOCONSTRUCT S.R.L. - fiecare societate a primit câte o amendă în cuantum de 5.000 lei;

• IONELA IMPEX S.R.L.; RODIN SAT S.R.L.; GEBA SISTEM S.R.L.; PROTECH S.RL.; REAL ZONE S.R.L. – somaţii publice.

Serviciul Comunicare şi Relaţii cu Publicul