Comunicat de presă

02.07.2009


Trimiteteţi articolul prin email title=

Întruniţi în şedinţa publică din data de 2.07.2009, membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului au decis să sancţioneze, pentru încălcarea legislaţiei audiovizuale, următoarele posturi:

• Prima TV – amendă în cuantum de 5.000 lei. În timpul difuzării unor filme de desene animate destinate copiilor (în 13.06.2009, orele 16:30 şi 24.06.2009, orele 17:00) s-au inserat materiale promoţionale publicitare pentru emisiunea de ştiri „Focus” de la orele 18:00. Aceste grupaje «promo» au avut un conţinut terifiant cu impact emoţional negativ asupra minorilor. Prevederile art. 15, alin. 1 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual interzic în intervalul orar 6,00 - 20,00 difuzarea de anunţuri promoţionale care includ scene de violenţă sau alte elemente ce pot afecta dezvoltarea copiilor;

• Cool TV - amendă în cuantum de 5.000 lei, pentru că în emisiunile „Next”, şi „Szinglicsapda”, s-au încălcat prevederile art. 39, alin. 2 privind protecţia copiilor din Legea Audiovizualului nr. 504/ 2002, prin difuzarea de programe cu conotaţii sexuale la ore de audienţă generală (« (2) Difuzarea în cadrul serviciilor de programe de televiziune şi de radiodifuziune a programelor care pot afecta dezvoltarea fizică, mentală sau morală a minorilor se poate face numai dacă, prin alegerea intervalului orar de difuzare ori datorită mijloacelor tehnice necesare recepţiei, minorii nu au acces audio sau video la programele respective.»)

În aceeaşi şedinţă publică, Consiliul a hotârăt Decizie de somare cu intrarea în legalitate pentru spotul de publicitate Durex, difuzat de Realitatea TV şi Pro TV. Spotul ,în forma actuală, conţinea imagini care contravin prevederilor art. 25, alin. 1 din Codul CNA privind protecţia copiilor, cu trimitere la art. 18 lit. f, care stipulează interzicerea difuzării de producţii audiovizuale „al căror scop principal este prezentarea în detaliu a actului sexual, a modalităţilor de satisfacere a dorinţelor sexuale sau emisiuni audiovizuale în care se prezintă un act sexual real, indiferent de modalitatea de filmare.”

De asemenea, membrii CNA au decis Decizie de somare cu intrarea în legalitate pentru spotul comercial, care prezenta o promoţie sub sloganul „Din Vâlcea la Bucureşti cu 1 leu călătoreşti”, transmis de TV Etalon Râmnicu Vâlcea şi TV Vâlcea 1 Râmnicu Vâlcea pentru încălcarea dispoziţiilor art. 107 şi 114, alin. 1, lit. c şi d din Codul CNA, după cum urmează:” Art. 107 -Publicitatea şi teleshoppingul trebuie să servească interesul public prin respectarea regulilor informării şi ale unei competiţii corecte. Art. 114 (1)- Informaţiile prezentate în spoturi publicitare sau în emisiuni de teleshopping nu trebuie să inducă în eroare publicul, direct ori prin omisiune, în privinţa: c) preţului sau a tarifelor; acestea vor fi prezentate integral, incluzând taxa pe valoarea adăugată şi toate taxele suplimentare; d) condiţiilor în care sunt distribuite produsele sau sunt prestate serviciile”

Serviciul Comunicare şi Relaţii cu Publicul