Comunicat de presă

30.04.2009


Trimiteteţi articolul prin email title=

Consiliul Naţional al Audiovizualului, întrunit în şedinţa publică din data de 30 aprilie 2009, a decis aplicarea următoarelor sancţiuni:

  • amendă în cuantum de 5000 de lei posturilor TVR 1 şi Antena 1. În emisiunile informative Telejurnal, respectiv Observator (ediţiile din zilele de 26 şi 27 aprilie 2009) a fost difuzată, în mod repetat, secvenţa agresării lui Eugen Preda ce a avut loc în urmă cu două luni la Mall Plaza (s-au încălcat prevederile art. 27, alin. 2 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual).
  • amendă în cuantum de 2500 de lei postului Prima TV deoarece în cadrul emisiunii informative Focus, difuzată în zilele de 26 şi 27 aprilie 2009, au fost prezentate, în mod repetat scenele violente de la incidentul care a avut loc la Mall Plaza, (nu au fost respectate prevederile art. 27, alin. 2 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual).
  • amendă în cuantum de 5000 de lei postului Antena 1 Târgu Jiu. În cadrul emisiunii „Observator politic”, difuzată „în direct” în ziua de 27.03.2009, moderatorul emisiunii nu a intervenit în mod convingător atunci când invitatul a folosit un limbaj nepotrivit, injurios la adresa unei persoane absente – au fost încălcate prevederile art. 42 (1,2,3,4) şi 71 (alin. 1, lit. a) din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual.
  • somaţie publică postului Antena 3, deoarece, în emisiunea “Ştirea zilei” din data de 21.04.2009 au fost prezentate fotografii ale judecătoarei care a dispus arestarea lui Gigi Becali într-un context negativ pentru magistrat, fără a se ţine seama de prevederile art. 42 (alin. 1, 3) din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual privind dreptul la propria imagine.
  • somaţie publică postului Info Pro Voineasa deoarece radiodifuzorul a depăşit termenul legal de intrare în funcţiune prevăzut de legislaţia audiovizuală.
  • somaţie publică postului RTT Braşov. Postul a difuzat în data de 07.04.2009 emisiunea „Subiecte grele” cu încălcarea prevederilor art. 38 şi 71 (alin.1, lit. a şi alin.3) din Codul audiovizual. De asemenea, în data de 01.04.2009, în cadrul unei ştiri, presupusă a fi o farsă realizată cu prilejul zilei de 1 aprilie, postul a transmis o informaţie de natură a induce în eroare publicul, încălcându-se astfel prevederile art. 3 (2) din Legea Audiovizualului.
  • somaţie publică postului Olt TV Slatina. În cadrul buletinului informativ difuzat în ziua de 01.04.2009 în intervalul orar 18.00 – 18.30 a fost prezentată ştirea intitulată „Ancheta continuă” privind cazul medicului Cornel Fulga, cercetat pentru ucidere din culpă; membrii Consiliului au apreciat că relatarea televizată nu a existat şi punctul de vedere al celui acuzat de fapte grave şi,astfel au fost încălcate prevederile art. 71 din Cod potrivit cărora :”în programele de ştiri şi dezbateri informarea în probleme de interes public, de natură politică, economică, socială şi culturală, trebuie să respecte principiul imparţialităţii, echilibrului şi favorizării liberei formări a opiniilor, prin prezentarea principalelor puncte de vedere aflate în opoziţie, în perioada în care problemele sunt în dezbatere publică”.
  • somaţie publică postului ELECTRON M BIT Paşcani pentru încălcarea prevederilor art. 71 din Codul audiovizual în cadrul emisiunii de ştiri locale INFOBIT difuzată în data de 14 martie 2009.
  • somaţie publică societăţii comerciale Electrotech Ind S.R.L. Sireţelu/Iaşi, pentru retransmiterea unor canale tv. în plus faţă de grila de programe aprobată.

Serviciul Comunicare şi Relaţii cu Publicul