Comunicat de presă

09.03.2009


Trimiteteţi articolul prin email title=

Întruniţi în şedinţa publică din data de 5.03.2009, membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului au decis următoarele:

somaţie publică postului Acasă TV. Radiodifuzorul nu a respectat măsurile de protecţie a minorilor prevăzute de legislaţia audiovizualului, respectiv criteriile de clasificare şi ora de difuzare a telenovelei Regina. Astfel, s-au încălcat prevederile art. 21 (1), coroborat cu art. 18, lit. d, raportat la art. 16, alin. 3 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizualului;

somaţie cu intrare de îndată în legalitate pentru spotul publicitar referitor la un vaccin pneumococic, difuzat de posturile Pro TV, Antena 1 şi Prima TV. Posturile au încălcat dispoziţiile art. 29, alin. 2, pct. d din Legea audiovizualului nr. 504/2002 (“să nu prezinte în mod nejustificat minori în situaţii periculoase.”);Consiliul a hotărât să se trimită decizii de somare posturilor care difuzează spotul să intre în legalitate cu acesta şi spre ştiinţă celorlalte posturi de televiziune.

somaţie cu intrare de îndată în legalitate pentru spotul publicitar Suplimentul special Libertatea, episodul 2 şi 3, difuzat de Radio 21 şi Europa FM. Posturile nu au respectat prevederile art. 25, alin. 2 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizualului („Publicitatea directă sau indirectă la publicaţii, filme ori spectacole erotice se difuzează numai în intervalul orar 23,00 - 5,00 şi va fi însoţită permanent de semnul de avertizare prevăzut la art. 21.”);

somaţie cu intrare de îndată în legalitate pentru spotul publicitar BCR Banca pentru Locuinţe, difuzat de Radio 21 şi Europa FM. Posturile au difuzat un spot pentru credite imobiliare, care nu precizează preţul final care să includă toate taxele. S-au încălcat, astfel, prevederile art. 107 şi cele ale art. 114 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizualului.

În aceeaşi şedinţă publică, Consiliul a analizat Raportul Serviciului de Inspecţie, referitor la posturile radio/TV din teritoriu şi a hotărât:

amendă în cuantum de 5.000 lei pentru Televiziunea VTV Râmnicu Vâlcea. Consiliul a sancţionat atitudinea moderatorului care, în emisiunea Invitatul Orei, ediţia difuzată în data de 12.02.2009 şi reluată în 13.02.2009, nu a asigurat informarea publicului, cu respectarea libertăţilor şi a drepturilor fundamentale ale omului (art. 3, alin 1 din Legea audiovizualului nr. 504/2002). De asemenea, realizatorul avea obligaţia, prin lege, „să nu permită invitaţilor să folosească un limbaj injurios sau să instige la violenţă împotriva altor persoane.” (art. 42, alin. 1 şi 4 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizualului);

somaţie cu intrare de îndată în legalitate pentru Canal M Sascut Bacău. Consiliul a apreciat că s-au încălcat prevederile art. 35 (1), 54, alin. 2 din Legea Audiovizualului, cu modificările şi completările ulterioare coroborat cu cele ale Deciziei CNA nr. 403/ 2005 privind aprobarea procedurii şi condiţiilor de acordare a licenţei audiovizuale şi a procedurii de eliberare a deciziei de autorizare audiovizuală, depăşindu-se, de asemenea, timpul alocat publicităţii.

Serviciul Comunicare şi Relaţii cu Publicul