Comunicat de presă

03.03.2009


Trimiteteţi articolul prin email title=

Întruniţi în şedinţă publică în data de 03 martie 2009, membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului au hotărât aplicarea următoarelor sancţiuni:

amendă în cuantum de 10.000 de lei postului de televiziune Kanal D, pentru emisiunea “Fata lui tata” - ediţiile din zilele de 15 şi 22.02.2009 (ora de difuzare 20.20) - care a conţinut scene de violenţă, limbaj injurios. Radiodifuzorul are obligaţia de a asigura protecţia minorilor prin alegerea intervalului orar de difuzare a emisiunii, astfel încât să nu fie afectată dezvoltarea mentală sau morală a copiilor, prin încadrarea corectă a producţiilor audiovizuale, în funcţie de criteriile de clasificare, fiind încălcate prevederile art. 39, alin. 2 din Legea audiovizualului nr. 504/2002 şi ale art. 16, art. 18 şi art. 21 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual;

amendă în cuantum de 10.000 de lei postului de televiziune Antena 3, pentru emisiunea “În gura presei” din data de 08.02.2009. Realizatorul emisiunii a făcut mai multe comentarii cu privire la cazul handbalistului Marian Cozma, ucis în Ungaria, unele afirmaţii instigând la violenţă împotriva altor persoane, încălcându-se astfel prevederile art. 42, alin. 4 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual;

somaţie publică postului de televiziune Realitatea TV. În ediţiile din zilele de 08 şi 10.02.2009 ale emisiunii “Realitatea de la ora ...’’ în care s-a discutat despre handbalistul român ucis în Ungaria, s-au difuzat interviuri cu părinţii victimei, fără a ţine seama de situaţia dramatică în care se aflau aceştia. Radiodifuzorul avea obligaţia să respecte drepturile şi libertăţile fundamentale ale omului, dreptul la viaţa privată şi la “respectarea intimităţii în momente dificile, cum ar fi o pierdere ireparabilă”, precum şi să nu se amestece nejustificat în viaţa privată a persoanelor (art. 30, art. 32, alin 1, art. 44, alin. 1 şi 2 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual);

somaţie publică postului de televiziune B 1 TV. În emisiunea “Naşul” din data de 16.02.2009 ce a abordat o problemă de interes public cu privire la o minoritate etnică şi a avut tema “Scandalul autonomiei teritoriale”, moderatorul nu a asigurat imparţialitatea şi nu a prezentat (în cadrul aceleiaşi ediţii) şi un punct de vedere al minorităţii maghiare, fiind încălcate prevederile art. 71 şi art. 76 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual.

Serviciul Comunicare şi Relaţii cu Publicul