Comunicat de presă

24.02.2009


Trimiteteţi articolul prin email title=

Întruniţi în şedinţă publică în data de 24 februarie 2009, membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului au hotărât aplicarea următoarelor sancţiuni:

amendă în cuantum de 15.000 de lei postului de televiziune Antena 1, pentru emisiunea “Acces direct” (ora de difuzare 17.00), ediţiile din zilele de 13, 16 şi 26 ianuarie a.c. care au abordat subiectele cu titlurile: “Şoc: Violaţi de propria mamă”, “Acuzaţie: Pompierul porno mă hărţuieşte!”, “Băieţi români, târfe ieftine în occident.” Radiodifuzorul nu a ţinut cont de alegerea intervalului orar de difuzare astfel încât emisiunile să nu afecteze dezvoltarea mentală sau morală a copiilor, de criteriile de clasificare a producţiilor audiovizuale care prevăd obligaţia asigurării protecţiei minorilor, de respectarea prezumţiei de nevinovăţie şi a dreptului oricărei persoane la propria imagine. Astfel, au fost încălcate prevederile art. 39, alin. 2 din Legea audiovizualului nr. 504/2002, ale art. 16, art. 18, art. 34, alin. 1, precum şi ale art. 42, alin 1,2,3 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual;

amendă în cuantum de 15.000 de lei postului de televiziune Prima TV care a redifuzat, în zilele de 26.01, 02.02 şi 16.02.2009 mai multe ediţii ale emisiunii “Trădaţi în dragoste”, fără să respecte o serie de prevederi ale legislaţiei audiovizuale cu privire la protecţia copiilor, respectiv alegerea corectă a intervalului orar de difuzare astfel încât emisiunile să nu afecteze dezvoltarea mentală sau morală a copiilor, criteriile de clasificare a producţiilor audiovizuale care prevăd obligaţia asigurării protecţiei minorilor (au fost încălcate prevederile art. 39, alin. 2 din Legea audiovizualului nr. 504/2002, ale art. 16, art. 18 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual);

amendă în cuantum de 10.000 de lei postului de televiziune Kanal D deoarece emisiunea “Foamea de bani” difuzată în data de 13.02.2009 (ora de difuzare 20.30) a avut multe scene de violenţă în familie, limbajul folosit fiind injurios. Radiodifuzorul nu a respectat o serie de prevederi ale legislaţiei audiovizuale cu privire la protecţia copiilor, respectiv alegerea corectă a intervalului orar de difuzare astfel încât emisiunile să nu afecteze dezvoltarea mentală sau morală a copiilor, criteriile de clasificare a producţiilor audiovizuale care prevăd obligaţia asigurării protecţiei minorilor (au fost încălcate prevederile art. 39, alin. 2 din Legea audiovizualului nr. 504/2002, ale art. 16, art. 18 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual);

• amendă în cuantum de 10.000 de lei postului de televiziune Euforia Lifestyle TV, pentru emisiunea de divertisment tip concurs “Inelul cu diamant” din data de 27.01.2009. La una dintre probe, o concurentă a avut un comportament trivial, inadecvat orei de difuzare, respectiv 18.30. Radiodifuzorul nu a respectat o serie de prevederi ale legislaţiei audiovizuale cu privire la protecţia copiilor, respectiv alegerea corectă a intervalului orar de difuzare astfel încât emisiunile să nu afecteze dezvoltarea mentală sau morală a copiilor, criteriile de clasificare a producţiilor audiovizuale care prevăd obligaţia asigurării protecţiei minorilor (au fost încălcate prevederile art. 39, alin. 2 din Legea audiovizualului nr. 504/2002, ale art. 16, art. 18, din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual);

decizie de somare cu intrare de îndată în legalitate pentru spotul publicitar ce face parte din campania de promovare a cotidianului Adevărul, deoarece informaţiile cu privire la media exemplarelor vândute pe zi nu sunt corecte, conform datelor furnizate de Biroul Român de Audit al Tirajelor (art. 3, alin 2 din Legea audiovizualului nr. 504/2002).

Pe baza raportului Serviciului de Inspecţie pentru posturile de televiziune din teritoriu, pentru încălcarea legislaţiei audiovizuale în vigoare, Consiliul a aplicat următoarele sancţiuni: somaţie publică postului Focus TV Buzău pentru difuzarea în data de 16.02.2009, la o oră nepotrivită audienţe generale, a filmului artistic “Pasiune fatală” (art. 16, art.18 şi art. 21 din din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual) şi somaţie publică postului Olt TV Slatina pentru emisiunea “Ora Decontului”, difuzată în data de 03.02.2009 (art. 42, alin 1-3 şi art. 71 din din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual).

Serviciul Comunicare şi Relaţii cu Publicul