Comunicat de presă

12.02.2009


Trimiteteţi articolul prin email title=

Întruniţi în şedinţa publică din data de 12.02.2009, membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului au decis următoarele:

• amendă în cuantum de 5.000 lei postului Realitatea TV. Consiliul a sancţionat atitudinea moderatoriIlor care, în emisiunea Deschide lumea, ediţia difuzată în data de 5.02.2009, nu au asigurat respectarea principiul imparţialităţii menit să contribuie la formarea liberei opinii (art. 71, alin.1 din Codul audiovizualului). De asemenea, realizatorii aveau obligaţia, prin lege, „să nu permită invitaţilor să folosească un limbaj injurios sau să instige la violenţă împotriva altor persoane.” (art. 42, alin. 4 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizualului);

• amendă în cuantum de 5.000 lei postului B1 TV. În emisiunea Naşul, din data de 9.02.2009, care a avut ca invitat un deţinut al Penitenciarului Rahova, moderatorul a permis folosirea unui limbaj violent: „[…] am dat peste nişte procurori […] idioţi, incompetenţi şi corupţi, peste un judecător la fel de idiot, corupt şi incopetent”, fapt interzis de art. 42, alin. 4 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizualului;

• somaţie publică postului TVR 1. În emisiunea Miezul zilei, difuzată în data de 29.01.2009, s-a făcut reclamă/ publicitate mascată la produsele loteriei, încâlcându-se astfel prevederile art. 29. alin. 3 din Legea audiovizualului nr. 504/2002 (“Comunicările comerciale audiovizuale cu conţinut comercial mascat sunt interzise.”);

• somaţie publică posturilor Antena 1, PRO TV, Naţional TV, Prima TV, Kanal D. Radiodifuzorii nu au respectat măsurile de protecţie a minorilor prevăzute de legislaţia audiovizualului, respectiv criteriile de clasificare a filmelor de lung metraj;

• somaţie cu intrare de îndată în legalitate pentru Radio Guerilla Sibiu şi Radio Guerilla Tulcea. Radiodifuzorii nu au respectat prevederile Deciziei nr. 574/ 2008 privind difuzarea programelor locale de radiodifuziune;

• somaţie cu intrare de îndată în legalitate pentru Radio Mediaş 725. Postul a difuzat în cadrul grupajelor publicitare două spoturi publicitare pentru serviciile medicale ale unei policlinici, încălcând prevederile art. 158, alin. 1 din Codul audiovizualului („Este interzisă orice formă de publicitate pentru furnizarea de servicii medicale publice, de stat şi private. ”). De asemenea, radiodifuzorul nu a respectat prevederile art. 156, alin. 2 din Codul audiovizualului (“Este interzisă publicitatea care promovează executori judecătoreşti şi experţi judiciari.”);

• somaţie publică pentru Nova TV Mediaş. Postul a încălcat prevederile din Codul audiovizualului, care reglementează regimul de difuzare a spoturilor publicitare referitoare la prestări de serviciu;

• somaţie publică pentru Radio Campus Buzău. Radiodifuzorul nu a respectat prevederile art. 29. alin. 3 din Legea audiovizualului nr. 504/2002, referitor la publicitatea mascată, precum şi pe cele ale art. 101, alin. 1 din Codul audiovizualului;

• somaţie cu intrare de îndată în legalitate în 30 de zile pentru Tele 7 Muscel. Consiliul a apreciat că s-au încălcat prevederile Deciziei CNA nr. 113/ 14.10.2004 privind procedura de eliberare, modificare şi de retragere a autorizatiei de retransmisie.

Serviciul Comunicare, Relaţii Publice şi Documentare