Comunicat de presă

10.02.2009


Trimiteteţi articolul prin email title=

Întruniţi în şedinţă publică în data de 10 februarie 2009, membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului au hotărât aplicarea următoarelor sancţiuni:

• Somaţie publică postului Realitatea TV. În emisiunea “Feţele cotidianului” din data de 12.01.2009, realizatorii au permis invitatului să folosească un limbaj injurios la adresa primului ministru (s-au încălcat prevederile art. 42, alin. 4 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual). De asemenea, în cadrul emisiunilor informative din data de 21.01.2009, postul a difuzat o ştire despre comportamentul indecent al unor profesori la un Bal de absolvire a Universităţii din Alba Iulia, fără să respecte dreptul oricărei persoane la propria imagine şi la viaţa privată şi fără solicitarea unui punct de vedere al persoanelor acuzate;

• Somaţie publică posturilor TVR 1, Antena 1, Pro Tv, Antena 3, Realitatea TV Alba Iulia. În perioada 21 – 27.01.2009, posturile de televiziune menţionate au difuzat ştiri ce aveau drept subiect comportamentul indecent al unor profesori la un Bal de absolvire a Universităţii din Alba Iulia (imaginile erau din luna mai 2008 şi au fost postate pe Internet în luna ianuarie 2009), fără a ţine seama de reglementările legislaţiei audiovizuale cu privire la obligaţia de a respecta dreptul oricărei persoane la propria imagine, precum şi la viaţa privată;

• Somaţie publică postului Realitatea TV, pentru că, în data de 25.01.2009, în mai multe ediţii ale emisiunilor de ştiri au fost difuzate informaţii (noua adresă, preţul biletului de intrare, etc.) cu privire la o cafenea unde se prezintă şi spectacole de “stand-up comedy”, fiind încălcate prevederile art. 29, alin. 3 din Legea audiovizualului care precizează “comunicările comerciale audiovizuale cu conţinut comercial mascat sunt interzise”;

• Amendă în cuantum de 2500 de lei postului Realitatea TV. Consiliul a analizat raportul de monitorizare întocmit ca urmare a reclamaţiei dnei Iagar Ileana cu privire la ştirea “Escroci sentimentali” difuzată în data de 23.11.2008, precum şi punctul de vedere transmis de postul de televiziune şi a constatat că radiodifuzorul nu a asigurat prezentarea principalelor puncte de vedere aflate în opoziţie, fiind încălcate prevederile art. 71 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual.

În aceeaşi sedinţă publică, pe baza raportului Serviciului de Inspecţie pentru posturile de televiziune din teritoriu, pentru încălcarea legislaţiei audiovizuale în vigoare, Consiliul a sancţionat cu somaţie publică posturile 1 TV Bacău (art. 34, alin. 4 din Legea audiovizualului) şi TV Bacău (art. 35 din Legea audiovizualului).

Serviciul Comunicare, Relaţii Publice şi Documentare