IRES, Atitudini și obiceiuri de consum media. Percepții privind CNA

10.11.2011


Trimiteteţi articolul prin email title=

IRES prezinta raportul de cercetare

Atitudini și obiceiuri de consum media. Percepții privind CNA

PDF - 3.5 MB
Atitudini și obiceiuri de consum media Percepții privind CNA

Declaraţia Preşedintelui CNA Rasvan Popescu, cu prilejul prezentării studiului IRES ( CNA 10.11.2011)
 „Publicul aprobă măsurile CNA”
 Rezultatele studiului IRES confirmă încrederea publicului. În primul rând se constată o notorietate foarte mare, de 81%, care nu este specifică instituţiilor de reglementare.
 Aceasta vine din faptul că CNA îşi comunică toate măsurile în spaţiul public, dar şi datorită efervescenţei fenomenului mediatic din România, cu bune şi cu rele.
 Detaliind, notorietatea merge până la 94% în rândul oamenilor cu studii superioare, trecând prin 85% la cei cu studii medii şi ajungând chiar şi la cei cu studii elementare la 56%.
 Deci, cei care sunt cei mai mari şi mai avizaţi consumatori media, în sensul de consumatori critici, sunt în acelaşi timp cei ce urmăresc activitatea CNA.
 Când este vorba de părerea despre CNA, în sensul unei evaluări, 65% au o părere bună şi foarte bună.
 Este practic o aprobare a majorităţii publicului faţă de activitatea CNA.
 Dacă vorbim despre eficienţa CNA, 35% din populaţia României cunoaşte cel puţin o decizie a CNA.
 O dovadă că oamenii nu se raportează generic la instituţie, ci au în vedere măsuri concrete ale CNA.
 Aproape jumătate cunosc deciziile noastre de sancţionare, la modul global, în timp ce cealaltă jumătate poate menţiona decizii individualizate (pentru publicitate, pentru obscenităţi, violenţă, limbaj, pentru unele emisiuni specifice, etc).
 Referindu-se la sancţiunile pentru televiziuni, 55% le consideră potrivite, 16% prea mici şi 11% le consideră prea mari.
 Aşadar, majoritatea consideră măsurile noastre juste şi cumpănite.
 Cunoaşterea tuturor acestor lucruri arată că se naşte o cultură critică a audiovizualului, publicul realizează ce drepturi are în audiovizual.
 Un exemplu este faptul că la întrebarea dacă media audiovizuală ar trebui să funcţioneze în libertate absolută doar 37% răspund DA, în timp ce 55% consideră că este necesară o monitorizare media din partea CNA.

Răsvan Popescu