Comunicat de presă

02.12.2009


Trimiteteţi articolul prin email title=

Consiliul Naţional al Audiovizualului a analizat, în şedinţa publică din data de 2 decembrie 2009, rapoartele de monitorizare întocmite de direcţia de specialitate cu privire la modul în care posturile de televiziune centrale au reflectat campania pentru alegerile prezidenţiale, în emisiunile electorale difuzate în perioada 26– 30.11.2009.

Constatând încălcări ale prevederilor Deciziei CNA nr. 853 din 29 septembrie 2009 privind regulile de desfăşurare în audiovizual a acestei campanii electorale (în special ale art. 3 alin.1 care precizează principiile ce stau la baza reflectării desfăşurării campaniei electorale: echitate, echilibru şi imparţialitate), precum şi ale art. 26^1 alin. (1) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare (“Pentru încurajarea şi facilitarea exprimării pluraliste a curentelor de opinie, radiodifuzorii au obligaţia de a reflecta campaniile electorale în mod echitabil, echilibrat şi imparţial”), Consiliul a hotărât aplicarea următoarelor sancţiuni:

amendă în cuantum de 12.500 de lei postului de televiziune Antena 3, (pentru dezechilibrele din emisiunile de promovare şi dezbateri);

• câte o amendă în cuantum de 12.500 de lei posturilor de televiziune OTV, Etno TV şi Taraf TV (pentru dezechilibrele din emisiunile de promovare);

• somaţie publică posturilor de televiziune Antena 2 (pentru dezechilibrele din emisiunile de dezbateri) şi Vox News (pentru dezechilibrele din emisiunile de promovare).

În aceeaşi şedinţă publică, membrii Consiliului au decis şi sancţionarea postului televiziune TVR 2 cu somaţie publică, pentru promovarea în ziua de 01 decembrie 2009, a unui candidat la alegeri, în alte emisiuni decât cele electorale.

Serviciul Comunicare şi Relaţii cu Publicul